Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.
Sesuatu untuk semua orang

Dapatkan 100% data berkelajuan tinggi dan boleh hotspot dengan pelan redONE Postpaid Amazing baharu. Data redSASA sehingga 90GB hanya dari RM8 sebulan!

 

100% Data Berkelajuan Tinggi & Boleh Hotspot!

Untuk mendaftar talian redONE atas talian, klik butang daftar atau imbas kod QR
*Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami dapat menikmati rangkaian rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Amazing8, Amazing38 & Amazing58

  1. Di manakah saya boleh mendaftar untuk rancangan ini?
    Anda boleh mendaftar di mana-mana kedai dan cawangan redONE, Rakan Niaga redONE atau pendaftaran sendiri secara dalam talian.
  2. Siapa yang layak mendaftar untuk pelan-pelan ini?
    Semua rakyat Malaysia dan warga asing berumur 18 tahun dan ke atas boleh mendaftar untuk pelan-pelan ini. Pelan ini tersedia untuk pendaftaran baharu, port-masuk MNP dan perubahan pelan kadar. (tidak termasuk M2M)
  3. Berapakah yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Sila rujuk jadual di bawah untuk caj bayaran pendahuluan:

    Perkara

    Amazing8

    Amazing38

    Amazing58

    Yuran Pendaftaran

    RM10

    RM10

    RM10

    Bayaran Pendahuluan

    RM25

    RM38

    RM58

    • Untuk masa yang terhad sahaja, kami mengetepikan pembayaran Pendahuluan untuk semua pelanggan Port-masuk (MNP).
    • Jika anda memerlukan had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.
    • Jika anda warga asing, anda perlu membayar deposit bersamaan dengan had kredit bulanan masing-masing.
  4. Apa itu Amazing8, Amazing38 dan Amazing58?

    Pelan Postpaid

    Amazing8

    Amazing38

    Amazing58

    Yuran Bulanan

    RM8

    RM38

    RM58

    Data

    2GB

    65GB

    (20GB + 1.5GB data sehari)

    90GB

    (30GB + 2GB daily data)

    Panggilan Suara

    Tanpa Had ke talian redONE Postpaid

    Panggilan Tanpa Had

    Hotspot Mudah Alih/Data boleh dikongsi

     

    Untuk diambil dari kumpulan data

  5. Bolehkah saya port-masuk ke pelan Postpaid baharu ini?
    Ya. Anda boleh port-masuk dan melanggan pelan Postpaid baharu ini dengan syarat anda. Tidak mempunyai sebarang baki tertunggak atau berada dalam kontrak dengan penyedia perkhidmatan mobil semasa anda.
  6. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?
    Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthakkan.
  7. Apakah saya  akan terikat dengan kontrak jika saya mendaftar untuk rancangan ini?
    Pelan ini tidak dikontrakkan. Jika anda menggunakan nombor premium anda akan tertakluk kepada tempoh kontrak selama 24 bulan
  8.  Selepas saya mengambil salah satu pelan ini, adakah saya dibenarkan untuk menaik taraf data bulanan ‘bundle’ saya?
    Anda boleh membeli Tambah Nilai Data sekali sahaja dengan mendail *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan.
  9. Bolehkah saya mendaftar untuk sebarang talian tambahan dengan Amazing58?
    Ya, anda boleh mendaftar sehingga 6 talian tambahan.
  10. Saya adalah pelanggan Amazing8 sedia ada. Bolehkah saya menukar pelan saya kepada pelan Amazing58 yang baharu?
    Ya anda boleh.
  11. Saya membeli redVIDEO ‘one-time add-on’, data manakah yang akan digunakan dahulu?
    Jadual di bawah ialah keutamaan penggunaan data:

    Penggunaan

    Data Penggunaan

    Pelan

    Amazing8

    Amazing38

    Amazing58

    Pertama

    redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/hari yang dibeli

    redDAILY 1.5GB/sehari

    redDAILY 1.5GB/hari

    Ke-2

    2GB data 4G LTE  Berkelajuan Tinggi yang digabungkan

    redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC/hari yang dibeli

    redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC

    Ke-3

    Tambah Nilai Data yang dbeli

    2GB data 4G LTE  Berkelajuan Tinggi yang digabungkan

    30GB data 4G LTE Berkelajuan Tinggi yang digabungkan

    Ke-4

    Internet Asas @64kbps

    Tambah Nilai Data yang dibeli

    Tambah Nilai Data yang dibeli

    Ke-5

    Internet Asas @64kbps

    Internet Asas @64kbps

 

redCALL

  1. Apa itu redCALL?
    redCALL ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan penggunaan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  2. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redCALL?
    Tidak, redCALL akan diaktifkan secara automatik apabila pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dialihkan masuk.
  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCALL. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCALL. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 dan AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.
  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Polisi Penggunaan Adil selama 100 jam sebulan adalah terpakai.
  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan tanpa had?
    Anda boleh terus menghubungi nombor rangkaian lain pada RM0.15 seminit untuk baki hari dalam bulan kalendar.

 

redDAILY

  1. Apa itu redDAILY?
    redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 6Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya.
  2. Berapakah kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?

    Amazing38

    Amazing58

    1.5GB sehari

    2GB sehari

  3. Adakah saya perlu mengaktifkan/ melanggan redDAILY?
    Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.
  4. Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan AMAZING38 atau AMAZING58 Postpaid untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia.
  5. Saya telah menggunakan kuota Harian redSURF. Bolehkah saya melanggan redDAILY lagi?
    Tidak, hanya 1 perkhidmatan redDAILY aktif dibenarkan dalam sebulan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  6. Bagaimanakah pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dail *123#.
  7. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?
    Anda boleh menggunakan data redDAILY pada bila-bila masa. Data redDAILY akan tamat tempoh pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  8. Apakah kelajuan data RedDAILY Daily untuk penstriman?
    Kelajuan kuota data redDAILY adalah berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.
  9. Adakah redDAILY menggunakan data himpunan rancangan saya?
    Tidak. redDAILY memberikan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam aplikasi, aplikasi pihak ketiga dan pautan keluar daripada rakan niaga redDAILY.
 

Amazing58

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam
    bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING58 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang
    digabungkan, himpunan redDAILY 2GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor
    talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. RM58 Bayaran Pendahuluan diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan MNP-
    Port-in. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda hanya
    perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had
    kredit bulanan masing-masing.

    AMAZING38

    AMAZING58

    1.5GB sehari

    2GB sehari

  5. redCALL, redDAILY 2GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING58 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan
    dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 2GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai
    untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar
    Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING58, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data
    berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data 25% atau kurang

    Penggunaan Data 26% – 50%

    Penggunaan Data51% – 75%

    Penggunaan Data 76% atau lebih

    AMAZING58

    RM12

    RM24

    RM36

    RM48

  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil
    daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai
    Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING58 baharu dibenarkan mulai 1 Ogos 2023.
  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda;
    anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

 

Amazing38

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam
    bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING38 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang
    digabungkan, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor
    talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. Bayaran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan
    port-masuk MNP. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda dan anda
    hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had
    kredit bulanan masing-masing.
  5. redCALL, redDAILY 1.5GB VAS digabungkan dengan pelan AMAZING38 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan
    dicaj kepada bil untuk redCALL.
  6. Data yang dihimpun, himpunan redDAILY 1.5GB dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian
    terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran
    berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  7. Dalam bil pertama pelan AMAZING38, himpunan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data
    berkelajuan tinggi yang digabungkan oleh pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:

    Nama Pelan

    Penggunaan Data 25% atau kurang

    Penggunaan Data 26% – 50%

    Penggunaan Data51% – 75%

    Penggunaan Data 76% atau lebih

    Amazing38

    RM17

    RM14

    RM21

    RM28

  8. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil
    daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai
    Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  10. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING38 baharu dibenarkan bermula dari 1 Ogos 2023.
  11. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda;
    anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

 

Amazing8

  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING8 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan
    dan panggilan suara tanpa had ke semua nombor redONE Postpaid di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk
    panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. Bayaran pendahuluan RM25 diperlukan. Bayaran Pendahuluan yang dikutip  akan digunak untuk penolakan bil bulan pertama anda dan anda
    hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. Pendaftaran oleh pelanggan bukan warganegara Malaysia akan dikenakan deposit bersamaan dengan had kredit
    bulanan masing-masing.
  5. Data yang digabungkan dan panggilan suara tanpa had di kalangan pengguna redONE Postpaid terpakai untuk
    kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar
    Setiap Penggunaan (PPU).
  6. Bil pertama pelan Amazing8 akan dicaj sebulan penuh.
  7. Selepas penggunaan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil
    daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data
    untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  8. Internet asas ialah kelajuan standard 64kbps.
  9. Permintaan tukar pelan kepada pelan AMAZING8 baharu dibenarkan bermula dari 1 Ogos 2023.
  10. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda
    akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

 

redCALL

  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua
    rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan
    suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan BARU AMAZING38 dan AMAZING58 Pascabayar dan bukan
    pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali
      mudah alih lain
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC
    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium
    • Panggilan video
    • Panggilan IDD
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Dalam sebarang keadaan di mana pelanggan ingin menukar pelan langgannya daripada BARU AMAZING38 atau AMAZING58
    kepada pelan lain, langganan redCALL akan diteruskan secara automatik melainkan pelan baharu itu Amazing8
    atau RP8.
  7. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK BOLEH:
    • Dijual semula, disewa atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat
      panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi)
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi
      selama berjam-jam
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik dan
      komunikasi mesin ke mesin
  •  

 

redDAILY

  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data
    redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli
    Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. redDAILY disertakan dengan pelan postpaid baharu AMAZING38 dan AMAZING58 dan bukan pilihan.
  4. Kuota data harian tersedia pelan AMAZING38 dan AMAZING58:
  5. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  6. redDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  7. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  8. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan
    data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang
    dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan
    kongsi perayauan redONE di luar negara.

EN  |  BM