Urus akaun anda dengan mudah, bayar bil dan dapatkan ganjaran dengan redONE 1App.

Berita baik untuk belia berumur antara 18 hingga 24 tahun!

Kini anda boleh dapatkan plan redONE Postpaid Amazing38 hanya pada RM33 sebulan (harga asal: RM38) dengan rebat bil bulanan sebanyak RM5 secara automatik untuk 24 bulan.
Daftar secara dalam talian sekarang!

redone_pakejbelia_web_visual 1 bm
Untuk mendaftar talian redONE atas talian, klik butang daftar atau imbas kod QR

*Untuk senarai penuh negara dan caj panggilan masing-masing, sila semak di sini.
*Semua harga yang dinyatakan tidak termasuk Cukai Perkhidmatan, hanya terpakai untuk pengguna Pascabayar redONE.

Semak Liputan

Dikuasakan oleh Celcom Axiata, pengguna redONE kami boleh menikmati liputan rangkaian terluas dan terbaik yang sama di seluruh Malaysia.

Cari Ejen

Lawati salah satu ejen atau rakan kongsi kami yang dilantik di rantau anda.

Soalan Lazim (FAQ)

  1. Apa yang promosi ini tentang?
    Ini adalah tawaran eksklusif untuk belia dan pelajar untuk mendaftar pelan kuota data berkelajuan tinggi setiap bulan tanpa had kelajuan melalui pendaftaran sendiri.

  2. Bagaimana saya akan mendapat manfaat dari promosi ini?
    Jika anda layak untuk promosi ini, anda akan mendapat rebat RM5 setiap bulan selama 24 bulan.

  3. Siapakah yang layak untuk Pakej Postpaid Belia Amazing38?
    Anda layak untuk Pakej Postpaid Belia Amazing38 jika umur anda antara 18 – 24 tahun (dihitung mengikut tahun kalendar).

  4. Berapa lama promosi ini berlaku?
    Ini adalah tawaran tetap yang bermula pada 4 Oktober 2023.

  5. Pelan mana yang tersedia untuk tawaran ini?
    Hanya pelan Amazing38 yang baru tersedia untuk tawaran ini.

  6. Di mana saya boleh mendaftar untuk pelan-pelan ini?
    Anda boleh mengunjungi mana-mana kedai redONE atau rakan-rakan redONE kami untuk mendapatkan kod QR dan mendaftar pelan ini sendiri.

  7. Bolehkah saya port masuk ke pelan Postpaid Amazing38 yang baru untuk mendapatkan tawaran ini?
    Ya, anda boleh port masuk dan melanggan pelan Postpaid Amazing38 yang baru, asalkan anda tidak mempunyai baki tertunggak atau dalam kontrak dengan pembekal perkhidmatan mudah alih semasa ini.

  8. Perlukah saya melakukan sesuatu untuk menerima rebat RM5?
    Anda tidak perlu melakukan apa-apa. Jika anda layak untuk tawaran ini, rebat RM5 akan dikreditkan secara automatik ke dalam bil bulanan anda.

  9. Bilakah saya akan menerima rebat RM5?
    Rebat pertama akan dikreditkan ke dalam bil bulanan anda selepas pendaftaran atau port masuk yang berjaya ke pelan Postpaid Amazing38 yang baru.

  10. Perlukah saya menyediakan dokumen sokongan semasa pendaftaran?
    Anda hanya perlu menyediakan MyKad yang sah apabila anda mendaftar secara dalam talian untuk mendapatkan tawaran ini.

  11. Berapa yang perlu saya bayar semasa pendaftaran?
    Pelanggan baru perlu membayar RM10 untuk Yuran Pendaftaran dan RM38 untuk Bayaran Pendahuluan. Bayaran Pendahuluan akan dikecualikan untuk semua permintaan port masuk MNP. Untuk had kredit yang lebih tinggi, deposit diperlukan jika tempoh langganan anda dengan redONE kurang daripada 6 bulan.

  12. Apakah yang berlaku jika saya tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan Data Berkelajuan Tinggi saya?
    Kuota baki anda untuk bulan tersebut akan dilucuthkan.

  13. Adakah saya terikat kontrak jika saya mendaftar untuk pelan ini?
    Pelan ini tidak melibatkan kontrak. Jika anda memilih nombor premium, anda akan terikat dalam kontrak selama 24 bulan.

  14. Selepas mendaftar untuk pelan ini, bolehkah saya menaik taraf data bulanan saya?
    Anda boleh membeli Tambah Data Top Up dengan cara menelefon *123# atau log masuk ke 1App untuk membeli data tambahan.

  15. Saya telah membeli redVIDEO sekali sahaja, data mana yang akan digunakan dahulu?
    Di bawah adalah keutamaan penggunaan data:

PenggunaanPenggunaan Data
1redDAILY 1.5GB/hari
2Pembelian redVIDEO, redSOCIAL, redSTUDY, redMUSIC
320GB Data Berkelajuan Tinggi 4G LTE berpaket
4Pembelian Data Top Up
5Internet Asas @64kbps

redCall

  1. Apakah itu redCall?
    redCall ialah Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) baharu yang membolehkan pelanggan yang menggunakan suara tinggi membuat panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  2. Perlukah saya mengaktifkan/melanggan redCall?
    Tidak, perkhidmatan redCall akan diaktifkan secara automatik apabila pelan Amazing38 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan masuk.

  3. Saya tidak mahu perkhidmatan redCall. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redCall. Ia disertakan dengan pelan Amazing38 untuk anda menikmati panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia.

  4. Adakah terdapat Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Ya, Dasar Penggunaan Adil sebanyak 100 jam sebulan adalah terpakai.

  5. Apakah yang berlaku apabila saya melebihi Dasar Penggunaan Adil untuk panggilan suara tanpa had?
    Anda masih boleh meneruskan panggilan ke nombor rangkaian lain pada kadar RM0.15 seminit untuk sisa hari dalam bulan kalendar.

redDAILY

  1. Apakah itu redDAILY?
    redDAILY menawarkan penggunaan data sehari (terhad pada 6Mbps) setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya.

  2. Berapa kuota redDAILY yang saya dapat setiap hari?
    1.5GB setiap hari.

  3. Adakah saya perlu mengaktifkan/melanggan redDAILY?
    Tidak, redDAILY akan diaktifkan secara automatik sebaik sahaja pelan Amazing38 anda berjaya diaktifkan atau berjaya dipindahkan masuk. Caj langganan untuk rakan kongsi individu mungkin dikenakan, jika ada.

  4. Saya tidak mahu perkhidmatan redDAILY. Bolehkah saya menamatkannya?
    Tidak, anda tidak boleh menamatkan perkhidmatan redDAILY. Ia disertakan dengan pelan Amazing38 untuk anda menikmati akses kepada semua penggunaan data di Malaysia.

  5. Bagaimana pelanggan menyemak baki data redDAILY mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan melalui 1App atau dial *123#.

  6. Bilakah saya boleh menggunakan kuota data harian redDAILY?
    Anda boleh menggunakan data redDAILY pada bila-bila masa. Data redDAILY akan tamat tempoh pada penghujung hari pada jam 11:59 PM setiap hari.

  7. Apakah kelajuan data RedDAILY Daily untuk penstriman?
    Kelajuan kuota data redDAILY adalah berkelajuan tinggi. Anda perlu menggunakan peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G.

  8. Adakah redDAILY consume my plan’s bundled data?
    Tidak. redDAILY menyediakan anda data harian tambahan untuk keperluan data anda. Penggunaan data standard mungkin dikenakan untuk sebarang pembelian dalam aplikasi, aplikasi pihak ketiga, dan pautan keluar dari rakan niaga redDAILY.

Terma dan SyaratAmazing38
  1. Semua harga yang dipaparkan tidak termasuk cukai perkhidmatan yang akan dikenakan ke atas anda dalam bil bulanan anda.
  2. Yuran akses bulanan untuk pelan AMAZING38 hanya terpakai untuk data berkelajuan tinggi yang digabungkan, himpunan redDAILY 1.5GB, dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia dan nombor talian tetap, bukan untuk panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas.
  3. Bayaran Pendahuluan RM38 diperlukan. Bayaran Pendahuluan diketepikan untuk pelanggan port-masuk MNP. Bayaran Pendahuluan yang dikutip akan digunakan untuk memotong bil bulan pertama anda, dan anda hanya perlu membayar sebarang baki yang perlu dibayar di bawah bil bulan pertama anda.
  4. redCALL dan redDAILY 1.5GB VAS digabungkan dengan pelan Amazing38 dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil untuk redCALL.
  5. Himpunan data, himpunan redDAILY 1.5GB, dan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian terpakai untuk kegunaan domestik sahaja dalam rangkaian Malaysia. Perayauan dan IDD dikenakan bayaran berdasarkan kadar Bayar Setiap Penggunaan (PPU).
  6. Dalam bil pertama pelan Amazing38, bungkusan data akan diproratakan berdasarkan penggunaan data berkelajuan tinggi pelanggan. Harga penggunaan prorata adalah seperti di bawah:
  7. Nama PelanPenggunaan Data 25% atau kurangPenggunaan Data 26%-50%Penggunaan Data 51%-75%Penggunaan Data 76% atau lebih
    AMAZING38RM17RM14RM21RM28
  8. Setelah menggunakan 100% data berkelajuan tinggi yang digabungkan, penggunaan seterusnya akan diambil daripada pendikitan data Internet asas pada kelajuan 64kbps. Pelanggan boleh memilih untuk membeli Tambah Nilai Data untuk terus melayari Internet dengan kelajuan tinggi.
  9. Permintaan tukar pelan kepada pelan Amazing38 baharu dibenarkan bermula dari 4 Oktober 2023.
  10. Sekiranya berlaku penamatan, tidak akan ada sebarang pengebilan pro-rata pada bil terakhir anda; anda akan dikenakan bayaran komitmen sebulan penuh.

redCALL
  1. Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS) redCALL menawarkan panggilan suara tanpa had ke semua rangkaian dan terpakai untuk penggunaan domestik dalam rangkaian Malaysia sahaja. Panggilan video dan panggilan suara ke nombor khas dikecualikan.
  2. VAS redCALL disertakan dengan pelan BARU Amazing38 Pascabayar dan bukan pilihan. RM10 sebulan akan dicaj kepada bil.
  3. Panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Semua panggilan domestik ke redONE Pascabayar, redONE Prabayar dan pengendali mudah alih lain.
    • Semua panggilan domestik ke nombor talian tetap negara.
  4. PANGGILAN DIKECUALIKAN daripada panggilan suara tanpa had termasuk:
    • Panggilan ke nombor 1300 / 1700 / 1600 / 1MOCC.
    • Panggilan ke nombor istimewa dan premium.
    • Panggilan video.
    • Panggilan IDD.
  5. VAS redCALL akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  6. Panggilan tanpa had ke semua rangkaian di Malaysia TIDAK boleh:
    • Dijual semula, disewa, atau digunakan dengan cara lain kecuali sebagai individu yang membuat panggilan kepada pengguna rangkaian lain di Malaysia.
    • Digunakan untuk mengubah hala panggilan (sambungan dengan peranti/perisian/aplikasi).
    • Digunakan untuk menyediakan peranti suis yang boleh memastikan talian terbuka berpotensi selama berjam-jam.
    • Digunakan untuk berbilang panggilan serentak dan panggilan persidangan.
    • Digunakan untuk pusat panggilan dan telepemasaran.
    • Digunakan untuk panggilan berterusan untuk tempoh masa yang panjang, pendailan automatik, dan komunikasi mesin ke mesin.

redDAILY
  1. Tawaran redDAILY setiap hari penggunaan setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga kuota data redDAILY digunakan sepenuhnya. Apabila pelanggan telah menggunakan sepenuhnya kuota harian, mereka boleh membeli Perkhidmatan Nilai Tambah berkelajuan tinggi atau Tambah Nilai Data.
  2. Kuota redDAILY boleh digunakan untuk semua perkhidmatan data di Malaysia.
  3. redDAILY disertakan dengan pelan postpaid Amazing38 dan bukan pilihan.
  4. Kuota data harian pelan Amazing38:

  5. AMAZING38
    1.5GB sehari

  6. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung hari pada 11:59PM setiap hari.
  7. redDAILY akan diperbaharui secara automatik pada 1hb setiap bulan.
  8. Kuota redDAILY akan tamat pada penghujung bulan kalendar.
  9. redDAILY hanya boleh digunakan di dalam negara iaitu dalam rangkaian Malaysia sahaja. Penggunaan data semasa di luar negara dikenakan caj perayauan data. Pelanggan hendaklah dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh pengendali perayauan redONE masing-masing untuk penggunaan data semasa merayau dengan rakan kongsi perayauan redONE di luar negara.
English Language
Bahasa Malaysia
Malaysia Flag
Singapore Flag
Thailand Flag

EN | BM