Terma dan Syarat membentuk Perjanjian antara anda, pelanggan dan kami, redONE Network Sdn Bhd (No. Syarikat: 619094-D), dirujuk sebagai “redONE”. Perjanjian ini akan berkuat kuasa apabila kami menerima permohonan anda untuk Perkhidmatan, yang akan ditandakan apabila kami menyediakan Perkhidmatan untuk anda. Kami mungkin menolak permohonan anda untuk mana-mana satu atau lebih Perkhidmatan mengikut budi bicara kami.
Sekiranya tiada penipuan atau kesilapan nyata, kami mungkin bergantung pada setiap rang undang-undang sebagai bukti muktamad terhadap anda tentang ketepatan, kesempurnaan dan kebenaran semua perkara yang dinyatakan di dalamnya melainkan anda mempertikaikan rang undang-undang itu dengan cara berikut. Sebarang pertikaian mengenai pengebilan mesti dimaklumkan kepada kami secara bertulis dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh bil. Jika kami tidak menerima notis bertulis dalam tempoh satu (1) bulan, anda bersetuju bahawa bil tersebut akan dianggap tepat dan anda perlu membayar jumlah yang dibilkan. Caj pentadbiran boleh dikenakan untuk pertikaian yang dibangkitkan oleh anda selepas Tarikh Tamat. Jika terdapat pertikaian mengenai amaun dalam bil, anda masih dikehendaki membayar dengan segera sebarang jumlah tertunggak yang tidak dipertikaikan. Jika anda telah membayar bil anda pada Tarikh Akhir dan kemudiannya memilih untuk mempertikaikan caj, anda mempunyai enam (6) bulan untuk berbuat demikian dari tarikh transaksi. Jika pertikaian diselesaikan memihak kepada kami, anda perlu membayar jumlah yang dipertikaikan serta-merta serta faedah atas pembayaran lewat, sebarang kos guaman dan perbelanjaan kutipan yang ditanggung oleh kami.
Anda bertanggungjawab untuk semua cukai, termasuk cukai perkhidmatan, dan duti setem. Jika anda dikehendaki di bawah mana-mana undang-undang untuk memotong atau menahan apa-apa jumlah sebagai cukai yang dikenakan ke atas apa-apa amaun yang perlu dibayar kepada kami, amaun yang perlu dibayar kepada kami akan dinaikkan dengan jumlah yang diperlukan untuk memastikan bahawa kami akan menerima jumlah bersih yang sama dengan jumlah yang kami bayar. akan diterima sekiranya tiada sebarang potongan atau penahanan sedemikian. Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun dengan kami, kami mungkin memindahkan sebarang baki kredit di bawah satu akaun ke akaun yang lain untuk menyelesaikan sebarang caj tertunggak tanpa sebarang pemberitahuan terlebih dahulu kepada anda. Kami akan memberitahu anda mengenai sebarang transaksi baki debit di bawah akaun tidak aktif anda kepada akaun aktif anda. Kami berhak untuk mengubah mengikut budi bicara kami jumlah deposit, yuran dan sebarang caj lain untuk Perkhidmatan atau sebahagian daripadanya. Kami berhak untuk menukar kitaran pengebilan, tanpa perlu memaklumkan kepada anda.redONE berhak untuk mengaktifkan ciri menyekat peranti peranti mudah alih sekiranya tidak membayar perkhidmatan dan/atau yuran bulanan dan/atau lain-lain kegagalan untuk memenuhi obligasi yang diletakkan ke atas pelanggan.
Sekiranya berlaku pemotongan, selepas penyambungan semula perkhidmatan redONE, Pelanggan (sebelum ini di bawah Pakej ini) akan disambungkan semula ke dalam Pelan yang sama dan akan terus menikmati kadar seperti yang disenaraikan dalam Borang Perjanjian Pelanggan mereka. Walau bagaimanapun, bayaran penyambungan semula RM10 akan dikenakan.
Anda boleh menamatkan Perkhidmatan kami dengan pergi ke mana-mana pusat khidmat pelanggan kami untuk memberitahu kami tentang niat anda untuk menamatkan Perjanjian ini, atau dengan menulis kepada kami dan memberi kami notis awal dua (2) hari bekerja. Walau bagaimanapun, jika anda telah bersetuju untuk melanggan Perkhidmatan untuk tempoh yang telah dipersetujui sebelumnya (“Tempoh Kontrak Minimum”) dan anda memilih untuk menamatkan Perkhidmatan sebelum tamat tempoh tersebut, anda perlu membayar langganan untuk baki Tempoh Kontrak berdasarkan kadar semasa, atau dikenakan yuran penamatan awal, yang digunakan mengikut budi bicara kami. Walau apa pun di atas, kami boleh menamatkan atau menarik balik mana-mana satu atau lebih Perkhidmatan tanpa memberikan sebarang sebab dengan memberi anda satu (1) bulan notis bertulis terlebih dahulu, dan tidak akan bertanggungjawab untuk menyediakan perkhidmatan tersebut selepas tamat tempoh tersebut.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2023 redONE Network Sdn Bhd (619094-D).
Hak cipta terpelihara.
Selesaikan aduan anda di Forum Pengguna Malaysia (CFM) www.complaint.cfm.org.my
Hak Cipta © 2023 redONE Network Sdn Bhd (619094-D). Hak cipta terpelihara.